Škola v přírodě Malá Skála

V sobotu 8. června 2019 jsme se vydali na námi dlouho očekávanou a plánovanou školu v přírodě do Malé Skály s vidinou programu v malebné krajině Českého ráje nabitého do poslední minutky.

A jak jsme si ji užili…

Očima Filipa, Lucky, Anežky a Elišky

Dne 8. 6. jsme vyrazili na ŠvP, kdy nás čekala dvouhodinová cesta vlakem do Ústí nad Labem a následně tříhodinová cesta do Malé Skály. Náš hotel byl vzdálený od nádraží cca 100 m, ale dostali jsme špatnou adresu, a tak jsme šli necelé 2 km do kopce, kde jsme zjistili, že hotel Skála se nachází dole u nádraží. Ubytovali jsme se a zbytek dne jsme strávili dle svého výběru.

Další den po ranní rozcvičce a snídani jsme vyrazili na zříceninu hradu Vranov. Ve 14 hodin jsme vyrazili na túru do skalního města Kalich, kdy jsme ještě nevěděli, co nás čeká... Prodloužili jsme si ji totiž o 1,5 km.

V pondělí 10. 6. nás čekal celodenní výlet do Liberce, kde jsme navštívili IQ Landii, ZOO a ke konci dne jsme strávili necelé 3 hodiny v OC Forum.

V úterý 11. 6. po snídani nás čekala další túra na zříceninu hradu Zbirohy, které byly vzdálené 5 km. Po obědě jsme vyrazili na koloběžky, naším cílem byly Dolánky, které byly vzdáleny 6 km. Navštívili jsme Dlaskův statek a následně Dům přírody Českého ráje. K večeři nás čekaly výborné borůvkové knedlíky.

Ve středu 12. 6. nás čekala společná rozcvička. Přestože jsme byli všichni unavení, vydali jsme se na Frýdštejn. Cesta byla dlouhá 8 km. A opět nás čekal výborný oběd, a to smažený květák. Po obědě jsme prolezli lanové centrum. Dále jsme plnili 7 úkolů, které nás měli dovést ke sladkému pokladu, a to vše pro nás připravily paní učitelky. Místo večeře jsme si opekli buřty a na závěr dne jsme balili věci.

Ráno dne 13. 6. nás čekala poslední snídaně, dobalování věcí a HURÁ DOMŮ!!!

Celou školandu jsme si užili, jak nejlíp to šlo, a srdečně děkujeme za naplánování programu paní učitelce Pomichalové a paní asistentce Cholopovové.

Očima Sáry, Lenky, Káji a Martina H.

Sobota – Když jsme dorazili do hotelu Skála, naobědvali jsme se a po poledním klidu jsme se seznámili s pravidly.

Neděle – Po snídani a rozcvičce jsme vyrazili na Pantheon, poté nás čekal oběd a polední klid. Odpočinutí jsme vyrazili na okruh 6 km ve skalních městech Kalich a Chléviště, ale cestu jsme si svou nepozorností prodloužili.

Pondělí – Čekala na nás pouze snídaně, z důvodu přípravy na cestu do Liberce, kde jsme navštívili IQ Landii a poté Zoo Liberec. Cestou ze Zoo jsme si prohlédli známou libereckou radnici. Náš výlet jsme zakončili návštěvou obchodního centra Fórum.

Úterý – Po snídani a rozcvičce jsme vyrazili 4km na zříceninu hradu Zbirohy.

Po obědě jsme vyrazili na 12km dlouhou cestu na koloběžkách do Dolánků, kde jsme navštívili Dlaskův statek a Dům přírody Českého ráje a zpět

Středa – Vstávali jsme v půl osmé a vyrazili jsme na zříceninu hradu Frýdštejn s krásnou vyhlídkou na Malou Skálu. Odpoledne jsme šli na lanové centrum v Malé Skále a poté se někteří z nás vykoupali v řece Jizeře. Paní učitelky si pro nás připravili cestu za pokladem se sedmi úkoly. Celou školu v přírodě jsme zakončili opékáním buřtů a balením.

Čtvrtek – Čekala nás poslední snídaně a dlouhá cesta domů.

Očima Zuzky, Káti, Waliho a Lukyho

Den  1 . - 8. 6. 2019 Sobota - Příjezd

Šli jsme na náš hotel, ale na jinou pobočku, protože ten hotel měl dvě budovy. Museli jsme jít do kopce 2km s kufry, abychom zjistili, že bydlíme u nádraží. Nakonec jsme to našli. Ubytovali jsme se, potom byla večeře rýže s vepřovou omáčkou. Po večeři jsme hráli společenské hry a pak paní učitelka bodovala pokoje. Byla večerka a šli jsme spát. ( 4km navíc )

Den  2 . -  9. 6. 2019 Neděle - Slunečný den

Ráno byl budíček. Potom jsme šli na snídani, po které se bodovalo, a na výlet – rozhledna Pantheon. Cestou jsme hráli pašeráky a Gudruna. Když jsme přišli na hotel, dostali jsme k obědu česnečku a rajskou omáčku. Po poledním klidu jsme se prošli po žlutém okruhu. Cestu jsme si museli najít sami s pomocí mapy, ale to bychom nebyli my, kdybychom nezabloudili, takže jsme si zašli, ale zvládli jsme to a ušli zhruba 10 km. A večer po večeři byl odpočinek. Líbilo se nám.

Den 3.  – 10. 6.  2019  Pondělí  -  Horko

Po snídani jsme vyrazili na celo denní výlet do Liberce. Naše první návštěva vedla do IQ LANDIE. Tam jsme trávili zhruba dopoledne. Potom jsme autobusem jeli do ZOO, tam jsme viděli zvířátka, např. jak se perou paviáni. Navštívili jsme radnici v Liberci a nakupovali ve Foru. A cesta na hotel. Po večeři uklízet a spát. Ušli jsme asi 10 km.  Hezký den.

Den  4.  –  11. 6. 2019 Úterý  -  Slunečno

V úterý jsme navštívili Zbirohy, cesta se nám povedla, protože jsme se neztratili. Po obědě jsme, si vyrazili na koloběžkách do Dolánků na Dolánkův statek a do Domu přírody. Po příjezdu jsme měli volno a večeři. Uklízení, bodování a spaní. Zhruba 17 km. Moc se nám líbilo.

Den  5.  -  12. 6. 2019 Středa  -  Vedro

Po jídle proběhla návštěva Frýdštejnu. Byl tam velmi starý a moc vtipný dědeček, který byl samá sranda, slipy až ke krku a vtípky. Po prohlídce jsme se vrátili na hotel a po obědě jsme lezli na laňáči a koupali v řece. Večer se uskutečnilo lovení pokladu a opékání buřtíků. Pak přišel na řadu zasloužený odpočinek. Ušli jsme asi 8 km. Vydařený den.

Den 6.  -  13. 6. 2019 Čtvrtek  -  Odjezd

Ráno po snídani jsme odjížděli domů. Měli jsme pár přestupů a menší pospíchání, ale na konec jsme to vše zvládli a dojeli domů, kde na nás čekali rodiče, manželové a mazlíčci. A TÍM NAŠE ŠKOLANDA SKONČILA.